www.abvv.be www.acv-online.be
www.aclvb.be www.hvw.fgov.be
Zoeken op: Alle woorden Eén van de woorden Zin
De InterUI heet u van harte welkom op deze website
Doel van de InterUI
Feitelijke onderneming
Het netwerk van de sociale zekerheid
De InterUI-systeem
Overzicht van de gegevensstromen
De elektronische aangiften van sociaal risico
De legitimatiekaart van de bouw
Integratieberichten
Consultaties door de uitbetalingsinstellingen
Helpdesk
Statistieken
Interessante links
Contact

Helpdesk

De helpdesk van de InterUI wordt vooral geraadpleegd door:

  • het contactcenter van de Sociale Zekerheid
  • de werkgevers, diensverleners en sociaal secretariaten
  • de uitbetalingsinstellingen

Contactcenter van de Sociale Zekerheid

Voor uw vragen betreffende aangiften van sociaal risico richt u zich best in eerste instantie tot het contactcenter van de Sociale Zekerheid. In vele gevallen zal dat u kunnen verder helpen. Indien het contactcenter zelf niet kan antwoorden en in geval van dossier gebonden vragen zal het contactcenter contact opnemen met de InterUI. Deze zal dan de vraag onderzoeken en het antwoord terugsturen naar het contactcenter. Ingeval er een uitbetalingsinstelling betrokken is bij het probleem, zal deze door de InterUI op de hoogte gebracht worden.

Het contactcenter is bereikbaar via het volgende telefoonnummer:

 

Contactcenter van de Sociale Zekerheid


02/511 51 51

 

 

Werkgevers, dienstverleners en sociaal secretariaten

Werkgevers, dienstverleners en sociaal secretariaten kunnen, indien noodzakelijk, de InterUI oproepen in verband met dossier gebonden vragen. Bv, wanneer een werkgever vermoedt dat een door hem ingevoerde aangifte door de uitbetalingsinstelling nog niet is verwerkt, kan deze de InterUI contacteren. De InterUI zal dan de betrokken uitbetalingsinstelling op de hoogte brengen van het probleem.

De uitbetalingsinstellingen

De uitbetalingsinstellingen maken veelvuldig gebruik van de helpdesk van de InterUI voor verschillende doeleinden:

  • opzoeken van bepaalde aangiften
  • herversturen van een aangifte nadat deze door een te late integratie bij de verkeerde uitbetalingsinstelling was terechtgekomen
  • opvragen van statisteken
  • Enz

Communicatieflow

In het onderstaande schema vindt u de volledige communicatieflow voor oproepen met betrekking tot de aangiften van sociaal risico zoals deze wordt toegepast door het contactcenter.

 

Copyright InterUI - InterOP 2007-05-21